Geschil indienen
Wanneer u ontevreden bent over uw behandeling of u hebt een klacht over uw mondzorgverlener, dan onderneemt u eerst de volgende stappen voordat u contact opneemt met Stichting Kwaliteitsinstituut Mondzorg.
- Probeer samen met uw mondzorgverlener tot een oplossing te komen
In eerste instantie bespreekt u uw klacht met uw mondzorgverlener en probeert u samen tot een oplossing te komen.
- Dien een klacht in bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris van uw mondzorgverlener
Komt u er samen niet uit, dan dient u een klacht in bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris van uw mondzorgverlener. Hij of zij onderzoekt uw klacht en beoordeelt deze onafhankelijk.
- Dien een geschil in bij de Stichting Kwaliteitsinstituut Mondzorg
Bent u het niet eens met de uitspraak van de onafhankelijke klachtenfunctionaris, dan kunt u een geschil indienen bij de Stichting Kwaliteitsinstituut Mondzorg via info@stichting-kim.nl.
- Het staat u vrij om de uitspraak hierna voor te leggen aan een rechter. Dit kan binnen twee maanden na de verzenddatum van de brief waarin onze uitspraak staat. De rechter kan een uitspraak van een geschilleninstantie ongedaan maken als deze het onaanvaardbaar vindt dat een partij gebonden zou zijn aan de uitspraak. Bijvoorbeeld omdat de geschilleninstantie de redenen onvoldoende heeft uitgelegd.